Masterclass Story&Telling

vrijdag 15 mei 2020 – Luxury Vintage Hotel “Villa Beukenhof”, Oegstgeest

 

Ga verder dan alleen informatieoverdracht

Emotie, passie, angst en opwinding hoe vreemd is het te constateren dat bij bedrijfspresentaties en vertelmomenten in zakelijke context deze principes (zo vaak) zijn vergeten, waarbij voorbij wordt gegaan aan de basale uitgangspunten van de oorspronkelijke vertelkunst en –techniek.

Een veel te cognitieve aansturing, het overvloedig gebruik van jargon, het niet in staat zijn om met de ‘buik te spreken’, maar voornamelijk met het hoofd te praten, maken dat communicatiemomenten verzanden en daarmee dat boodschappen blijven hangen zonder de toehoorder wezenlijk te raken.

 Organisaties hebben een eigen geschiedenis, een eigen identiteit, eigen waarden en – als het goed is – leiders en managers, die deze onderdelen kunnen benoemen, kunnen duiden en kunnen visualiseren.

 Vertellen is echter een kunst die weinigen echt beheersen. Immers, niet alleen is het een kwestie van een juiste presentatie houden, het is een communicatietechniek, die verder gaat dan informatieoverdracht.

Spreker: Frederik Melchior

Eigenaar ODYSEA, mediatrainer & trainer presentatievaardigheden

Sinds 1992 is Frederik Melchior werkzaam in sponsoring en fondsenwerving, aan bureauzijde, maar ook aan klantzijde, en dan voornamelijk bij goededoelenorganisaties. Heeft in een belangrijke periode bij sponsoringadviesbureau Van Dooren Advies veel ervaring opgedaan met formuleren van kernproposities. Ontdekte dat het maken van een compact en onderscheidend verhaal het leukste is om te doen en in veel gevallen broodnodig. En dat dat nog maar de helft is, want een verhaal moet je ook kunnen brengen.

Eveneens heeft hij zich sinds eind jaren ’90 gericht op het maken van het verhaal én het leren vertellen, als mediatrainer/trainer presentatievaardigheden. Richtte in 2013 ODYSEA op, een bundeling van al zijn voorgaande werkervaringen, aangevuld met misschien wel de belangrijkste missing link tot op dat moment: werken met water, op het water en rond het water in plaats van de gebruikelijke kantooromgeving.

Sinds zomer 2013 is hij gestart met het vormgeven van een samenwerking met boutique firm BR-ND uit Amsterdam, gespecialiseerd in emotive branding: kijken hoe je mensen (en medewerkers) aan kunt zetten tot positief gedrag door de emotionele kanten te raken. Met de wetenschappelijk onderbouwde methodiek 23plusone® en het programma Destination Happiness is een mooie basis ontstaan om storytelling te laten plaatsvinden als logisch vervolg op beide tools van BR-ND.

Kijk voor meer informatie op: http://www.odysea.nl/why

DEELNEMEN AAN DEZE MASTERCLASS?

vrijdag 15 mei – Luxury Vintage Hotel “Villa Beukenhof”, Oegstgeest

Doe je mee?

Deelname: 275,- euro per persoon (max 25 personen)

Deze dag is speciaal samengesteld voor:
Managers, Praktijkmanagers, HR-Adviseurs en Teamleiders.

Locatie:
Luxury Vintage Hotel “Villa Beukenhof”
Terweeweg 2-4
2341 CR Oegstgeest

Datum: vrijdag 15 mei 2020
Aanvang: 10:00 uur
Einde: 17:00

Aan het eind van de dag ontvangt iedere deelnemer een deelnamecertificaat en een leuke attentie.